הודתה שהיא נואשת בחיפוש עבודה והפכה ויראלית

מי שחיפש עבודה לאחרונה יודע שיש ללינקדאין באנר ירוק "פתוח לעבודה" (Open to Work). ומי ששקל להשתמש בבאנר הזה יודע גם שיש דיון שלם בלינקדאין, אצל מחפשי עבודה וגם בקבוצות מגייסים ומשאבי אנוש – שתוהה אם כדאי להשתמש בבאנר הזה או שאולי הוא משדר נואשות בסביבה שדווקא מחפשת חוזק?

הדיון הזה הרגיז את קורטני סאמר מאיירס. אחרי חודשים שבו היא השתמשה בסימון הירוק באמירה שהיא פתוחה להצעות היא החליטה שזה מגוחך שמחפשי העבודה צריכים להתבייש בעובדה שהם מבקשים בגלוי עזרה בפלטפורמה שנועדה לחבר בין אנשים ועבודה. ואז היא עשתה מעשה – היא יצרה באנר חדש, ורוד, עם הכיתוב הבולט #Desperate – נואשת – עם אמירה ברורה שכן, מי שמחפש עבודה הרבה זמן הוא נואש אז למה להסתיר את זה?

בין אם אתם מהצד שחושב שאסור להראות פגיעות בחיפוש עבודה או שאתם דווקא מאלה שמתרשמים מהאותנטיות של המהלך של קורטני, דבר אחד ברור: היא בלטה. בתוך ים של מחפשי עבודה, הבאנר של קורטני תפס את תשומת ליבם של יותר מ-395,000 אנשים שהגיבו לפוסט יחיד. בפועל, קורטני הפכה למה שמומחה השיווק סת' גודין מכנה "פרה סגולה" – משהו כל כך יוצא דופן שלא ניתן להתעלם ממנו. הרעיון פשוט: פרה סגולה בולטת בשדה מלא פרות חומות כי היא לא צפויה, יוצאת דופן ואי אפשר להתעלם ממנה. גודין טוען שבעידן של עומס מידע, להיות פשוט מוכשר או מוסמך זה לא מספיק. גם עסקים וגם מועמדים לעבודה לא יכולים פשוט להיטמע, אנחנו חייבים להיות יוצאי דופן.

עבור מועמדים זה דורש לפרוץ את הנוסחה ה"רגילה" של קורות חיים עם מכתב מקדים. אבל איך יוצרים משהו כל כך משכנע שמנהלים מגייסים לא יכולים להתעלם ממנו? כי זה לא מספיק להיות שונה רק לשם השוני, אנחנו צריכים להיות כל כך ייחודי ואותנטיים כך שאנחנו הופכים את תהליך חיפוש העבודה על פיו וגורמים לעבודה להגיע אלינו.

למתג חיפוש עבודה

נתחיל דווקא עם דוגמא מקומית שהתרחשה לא מזמן. גל שגב היתה בכלל אשת שיווק שעבדה בסטארטאפים והבינה עם הזמן שחברות קמות ונופלות על בניית צוות מנצח ולכן לקחה על עצמה במקום בו עבדה גם את תפקיד המותג וגם את תפקיד משאבי אנוש. כשהחליטה שהגיע הזמן לדבר הבא היא כבר הבינה שהלב שלה במשאבי אנוש ושם היא רוצה לחפש את התפקיד הבא שלה.

אבל במקום קורות חיים ומודעות דרושים גל ניצלה את הידע והיכולות שלה בנושא מותג ועשתה לעצמה – קמפיין. מאחר והיא גרה במידטאון ומסביבה המון חברות טכנולוגיה, ניצלה את המרפסת שלה ותלתה עליה שלט: "מחפשים מנהלת משאבי אנוש? גייסו אותי". ומה קרה? במקום שהיא תחפש עבודה – העבודה הגיעה אליה. ולא סתם עבודה, עבודה מתאימה. "זה עזר לי לסנן את הפונים", היא מספרת לי, "האנשים שהתלהבו מזה הם האנשים שרציתי לעבודה איתם. כי זה בדיוק היה מה שהם מחפשים – אנשים שיש להם יכולת לפתור בעיות בצורה מעניינת, לצאת מהקופסה." גל לא סיפרה להם שהיא כזו, היא הראתה להם שהיא כזו. או במילים אחרות – האופן שבו גל חיפה עבודה הציג למגייסים הפוטנציאליים את התכונות שהם חיפשו במועמד.

שלטי חוצות, מודעות גוגל וסרטוני וידאו

גם אדם פאצ'יטי יצר קמפיין, בצורת שלט חוצות עליו נכתב: "בזבזתי את 500 הפאונד האחרונים שלי על שלט זה. בבקשה תנו לי עבודה". הקמפיין הפך לוויראלי ברשתות החברתיות, משך תשומת לב תקשורתית נרחבת, והוביל אותו לתפקיד כמפיק זוטר. אלק בראונסטין ניצל את העובדה שאנשים מפורסמים אוהבים לחפש את עצמם בגוגל ולכן הוא קנה מודעות גוגל כך שבכל פעם שמנהלי קריאייטיב מובילים בסוכנויות פרסום יחפשו את שמם בגוגל, הם יראו מודעה שאמרה: "איזה כיף לחפש את עצמך. כיף גם להעסיק אותי". בהשקעה של 6$ בלבד, בראונסטין קיבל פניות מרוב המנהלים אליהם כיוון את המודעה וזכה במספר הצעות עבודה. ומארק לרוסט הציג את יכולות השיווק והיצירתיות שלו בוידאו קורות חיים שגם הוא הפך ויראלי והביא למארק תפקיד מתאים בזכות זה שהציג לא רק את הכישורים שלו אלא גם את מי שהוא. 

המכנה המשותף בין כל המועמדים האלה הוא הנכונות שלהם לחשוב מחוץ לקופסא. להיות יוצא דופן – בין אם באמצעות באנר נועז של "#נואשת" או תרגיל שיווקי יצירתי – הופך את הסדר של חיפוש העבודה ומביא אליכם את ההצעות הנכונות. גם בשביל קורטני זה עבד. כמות הקשרים שלה בלינקדאין עברה תוך זמן קצר את ה- 15,000, והיא מוצפת פניות כולל הזדמנויות עבודה. כששאלתי אותה אם היא הייתה עושה את זה שוב, היא ענתה: "לגמרי! חיפוש העבודה שלי היה במבוי סתום במשך 10 חודשים. זה הדבר היחיד שהניב תוצאות – וזה לגמרי מגוחך שמישהו צריך להפוך לוויראלי בלינקדאין כדי לקבל גישה להזדמנויות – אבל אני במצב הרבה יותר טוב עכשיו מאשר לפני שבועיים."

וזו גם העצה של גל. "קורות החיים בלינקדאין לא יביאו אתכם להרבה משרות. הקשרים שלכם והמותג שלכם הם שיביאו לכם את המשרות." גל מספרת שמנכ"ל שגייס אותה בכלל לא ראה את השלט, מישהו העביר לו את התמונה. מישהו מתוך רשימת אנשים שהיא עשתה לעצמה מתוך כל האנשים שהיא מכירה ואז יצאה לפגוש. מתוך הרשימה הזו יצאו לידים, מתוכם החיבור שהביא לה את מקום העבודה שהיא נמצאת בו היום. מקום עבודה שגייס אותה בגלל היצירתיות שהיא הציגה בקמפיין המרפסת.

לינק לטור בדה מרקר 14.10.2024

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך

למנהלים

לעובדים

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי