לקחת בחזרה אחריות ולהתחיל לתכנן את העתיד!

זה שהעולם סביבנו משתנה בקצבים הולכים וגוברים, את זה אנחנו כבר יודעים. לא מזמן עוד טיפלנו בשינויים באמצעות מודלים של עיבוד השינוי כמעבר ממצב אחד למצב אחר, והצורך לעבור בשלום את תקופת השינוי שביניהם. היום כבר ברור שהשינוי עצמו הוא המצב היציב ולנו לא נותר אלא ללמוד להתנהל ולתכנן בתוך עולם שמשתנה סביבנו, הן כפרטים והן כארגונים.

זוכרים את ה Strategic Long Range Plans? למדנו אז שצריך לתכנן לטווח ארוך, שזה הבסיס לתוכנית עסקית נכונה. עם השנים, המורכבות והאצת השינויים בכל המימדים, למדנו לפתח תרחישים אפשריים ותכניות מגירה וראינו  ארגונים רבים עוברים לתכניות קצרות טווח, תכנון טווח ארוך התקצר מ 10 שנים ל 5 ואפילו ל 3.  בשנים אלה ראינו גם את הפרט עובר מקריירה אחת יציבה וארוכת שנים, לשינויים במספר מקומות עבודה ואפילו במספר קריירות. האופק של כולנו הצטמצם – הן של הפרט והן של הארגון. כתוצאה מכך אנחנו מרגישים היום פחות בשליטה, פחות בטוחים בעתיד, של הקריירה שלנו, של הארגון.

הגיע הזמן לקחת בחזרה אחריות ולהתחיל לתכנן! להבין ששינויים זה המצב היציב ושגם בתוך כל השינויים יש לנו יכולת לתכנן: את הקריירה שלנו כפרט, את הכיוון האסטרטגי של הפעילות או הארגון שלנו כקבוצה.

אז איך עושים את זה?

image

מגמות, זה המקום להתחיל להבין ולהערך לעולם המשתנה. ואל תטעו, גם אם המגמות כתובות כמגמות עבור שוק העבודה או הארגונים, יש המון מה ללמוד מהן גם על הפרט, ניהול הקריירה ומה צופן לנו העתיד בתחום הזה.

 בשנים האחרונות ניתן שוב לראות, אם רק מסתכלים, את פריחת ניתוח המגמות והשפעתן על העולם סביבנו. מאחר ואנחנו כאן בעניין עולם העבודה והקריירה. באתר הזה תוכלו להישאר עם היד על הדופק בנוגע למגמות והאופן בו הן משמנות את עולם העבודה. .

אז מה יש לנו בינתיים?

 במסמך של Deloitte תמצאו התייחסות לאופן ומיקום העבודה .Deloitte מציגים גישה לפיתוח ויישום סביבת עבודה שתוריד את עלויות שטח העבודה הפיזי, תאפשר ניצול מירבי של היכולות הטכנולוגיות ותשפר את גמישות הארגון ויכולתו להגיב לדרישות עולם העבודה העתידי.

Changes in workforce demographics, the shrinking pool of skilled labor, and the increase in employee demands on workplace flexibility present a unique and urgent opportunity for organizations to develop innovative workplace solutions that can improve workspace utilization, improve the ROI of technology investments, and accommodate the employees at a significantly lower cost. Additionally, as organizations hire new employees at all levels, these employees can be introduced to a new, flexible, and mobile workplace that addresses the realities of today’s workforce in a cost-effective manner. This concept is the value proposition of the Workplace of Tomorrow

אם תקראו את המסמך עצמו (הקישור כאמור בדף הקישורים), אולי תמצאו את עצמכם עם שאלות על הצד הבין-אישי של מקום העבודה. אנחנו הרי יוצאים לעבודה גם בשביל לפגוש אנשים, לעבוד בצוותים, האם עבודה מבוזרת באמצעות טכנולוגיה תענה לנו על הצרכים האלה? המסמך של Knoll  מסכים עם המגמות אבל מרחיב את ההשפעה שלהן אפילו עד כדי החברה כולה society:

The physical workplace is far more than just furnishings and real estate; it is also about how people work and are managed, the technologies that enable the work, and how the organization employs the workplace for its own ends. Going further, the workplace even reflects forces of the larger social and economic environment

במסמך הזה תמצאו השלכות על העובדים, על אופן העבודה ועל התרבות.

ומה עושים עם כל זה?

ברמה ארגונית, אם זה  רלוונטי עבורכם, אני ממליצה בחום לעשות תהליך פנימי ששואל את השאלה: איך נרגיש כעובדים בארגון בעוד עשר שנים? אנחנו עשינו תהליך כזה ב 2020, גם הלינק למסמך שפרסמנו מצורף בדף הקישורים. בכנס אפקטיביות ארגונית של בלומנטל  השנה הציגה הטרנדולוגית עדי יופה דוח מגמות אנשים עובדים אשר כתבה ביחד עם ירון בלומנטל. הדוח מציג את המגמות מנקודת מבטו של האדם העובד וכיצד הן תשפענה על הקשר שלו עם הארגון.

אין ספק כי המגמות המשפיעות על עולם העבודה משנות את ההגדרות של הארגון, העבודה, התפקידים והקריירה. מי שישכיל להבין אותן ולתכנן את הארגון ואת הקריירה שלו בהתאם רק ירוויח.

אתם איתי?

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי