היפוך מגמה: דרושים עובדים בני 40+

משהו מעניין קורה בנושא של עבודת בני 40+ או, יותר נכון, הקושי לחזור למעגל העבודה. אם עד לא מזמן השיח הזה היה שיח של קיטורים, על כמה קשה וכמה מישהו (עדיף מישהו אחר) צריך לעשות משהו בנדון, פתאום יש שינוי מגמה. איפה? קודם כל אצל בני ה 40+ עצמם. רק בחודש האחרון ספרתי כמה קבוצות פייסבוק חדשות שנפתחו כהתארגנות של עובדים שבוחרים לתקשר בינם לבין עצמם ולשאול את השאלה מה אנחנו, לא מישהו אחר אלא אני, אתה ואת, מה אנחנו יכולים לעשות ? הנה כמה דוגמאות:

  • קבוצת פייסבוק Restart
  • קבוצת פייסבוק Be-Dare
  • קבוצת פייסבוק Age Positive

 לשינוי הזה במגמה, להפסיק לחכות למישהו אחר ולעשות, יש גם סימנים בעיתונות ויותר חשוב מכך, בהתארגנויות עסקיות. כתבת גלובס זו מתייחסים מפורשות לצורך לתכנן את הקריירה לגיל 40:

"סוגיית הקושי של בני 40 פלוס למצוא עבודה הולכת להשתפר משמעותית בטווח של חמש שנים מהיום, ולא רק כי המעסיקים השתנו. הצעירים של היום, שרואים את תמונת המצב, מנהלים את הקריירה שלהם בראייה עתידית. כבר היום הם מבקשים לוודא שלא ימצאו עצמם בעוד 10 שנים בקבוצה של 'מחפשי עבודה נואשים שנופלים על גיל'. ממש רואים היום צעירים בני 30 שמפעילים חשיבה אסטרטגית קדימה כשהם נמנעים מלקחת תפקידים מסוימים וכשהם מבקשים לדעת: 'אם אני לוקח את התפקיד, איך זה ישפיע עליי בגיל 40?'. כלומר, ההיערכות שלהם לקראת עתידם בקריירה הרבה יותר טובה".

ואחת ההתארגנויות היפות ללקיחת יוזמה שפגשתי נקראת By the People ואני מצטטת מתוך העמוד הראשי:

מתוך אמונה שגישה וחשיבה יזמית הן הדרך להתגבר על האתגרים הללו, ייסד אורן גלנץ את By The People, עסק חברתי המתמקד בעזרה לאלו הנחושים לבנות עסק חדש, ולהצליח, בתור פרילנסרים, יועצים, יזמים טכנולוגיים או חברתיים. כמיזם חברתי, By The People שומרת על איזון מתמיד בין השגת מטרותיה החברתיות והעסקיות כאחת.

בעיני לפחות המגמה הזו מאד משמחת, ההבנה שהפתרון לא יגיע מבחוץ, שכל אחד מאיתנו צריך לקחת אחריות ואם נושיט יד בינינו נייצר תנועה שאי אפשר לעמוד בפניה ונעצב מחדש את פני עולם העבודה.

ברור שזה לא פותר את המעסיק, הממשל, החברה ושאר המשתתפים בעולם העבודה לפעול לשינוי. גם על זה נדבר. אבל לפחות רואים כבר את התנועה בכיוון הנכון. התנועה הגדולה ביותר שאנחנו באמת שולטים בה – התנועה של עצמנו.

חג אביב שמח.

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי