ממשוגע אחד למסיבת ריקודים…

מכירים את מסיבת הריקודים הזו?

נזכרתי השבוע בהרצאה זו על ה first follower כשהגיע הבלוג הזה ל 100 צפיות בתוך יום וכאשר רקפת, רונן ושרון היו הראשונים שבחרו אף לעקוב אחרי הבלוג הזה והפכו להיות ה first followers שלו…

תנועה של אנשים רבים שמתחילה במשוגע יחיד ומקבלת תפנית כשמצטרפים אליו הרוקד השני והשלישי. הבאים אחריהם כבר לא עוקבים אחרי הראשון שהתחיל, אלא אחד אחרי השני ופתאום יש תנועה סוחפת…

היכולת שלנו להשפיע ולגרום לתנועה רחבה בולטת יותר ויותר בשנים האחרונות. בספרו של מלקולם גלדוול, נקודת מפנה, מוצגת שוב ושוב היכולת להגיע לאותה נקודת קסם בה הרעיון חוצה את הסף, עובר את המפנה ומתפשט כמו מסיבת הריקודים. עד מוסיף הסופר ואומר:

"There are exceptional people out there who are capable of starting epidemics. All you have to do is find them."

 גם סת' גודין  בספרו להנהיג את השבט מחזיר אותנו לעברנו:  שבטים המבוססים על רעיונות וערכים משותפים. לדבריו, שבטים נותנים לאנשים רגילים את הכח להוביל ולגרום לשינוי גדול. הוא דוחק בנו לעשות זאת.

"I want to argue that we are living through and are right at the key moment of a change in the way ideas are created and spread and implemented."

נשמע לכם מוכר? ראינו את זה אצלנו בקיץ ההוא בין האוהלים וההפגנות בכיכר שלנו, וגם בכיכרות אחרות במזרח התיכון, באירופה ובארה"ב..

איך כל זה קשור לעולם העבודה?

 אצל כל אחד מאיתנו יש לפחות נושא אחד בוער אשר, כך אנחנו מאמינים בכל ליבנו, חייב לעבור שינוי. העסקת עובדים מבוגרים? העסקת בעלי מוגבלויות? שיוויון הזדמנויות? זכויות עובדים? תנאי פרישה? זכויות פנסיוניות? …

ב comment ב facebook כתבה לי יאנה למשל שהיא היתה רוצה שלא נתחום את השיח רק לתחום יחסי העבודה אלא שנתבונן באופן אינטגרטיבי על האופן שבו צריכה להתנהל חברה עסקית בעולם העתידי. יאנה מבקשת שנדון בתפקידה של החברה העסקית בעולם הקפיטליסטי המשתנה. מהו הערך מעבר לרווח? ומהשיח הזה יעלו עקרונות החשיבה ישימים בניהול בכלל, ומשאבי אנוש בפרט.

תודה ליאנה שהיתה הראשונה שירדה מכפתור ה like או ה follow והצטרפה לשיחה. בואו נעביר אותה לכאן, נקים את השבט הזה סביב הרעיונות האלו, נשנה סביבם את השיח ונעבור מקיטורים סביב שולחן האוכל לפיתוח רעיונות, פתרונות ועשייה. לכל אחד מאיתנו מעגלים רחבים של רשתות אותן נוכל לצרף ולהניע. בואו יחד נחצה את נקודת המפנה.

מתחילים?

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי