משכירה לתיק קריירה – השבוע הראשון

מסע קריירה באמצע החיים והשבוע:

אני יוצאת לדרך חדשה. עוזבת את אינטל, הארגון שהיה לי לבית כמעט 27 שנים, אל השלב הבא בקריירה שלי. את המסע הזה התחלתי לפני עשור, כשהבנתי שהיום הזה יגיע, זו לא שאלה של אם רק של מתי, ושאני חייבת להיות מוכנה. מוכנה, זה לדעת מי אני בנפרד מהארגון, התפקיד, אפילו המקצוע. לדעת מה הערך שאני מביאה, מי זקוקים לו ואיך הם ידעו שאני קיימת. ולהאמין. להאמין שיש חיים אחרי כרטיס הביקור המוכר והבטוח.

לפני ארבע שנים התחלתי לכתוב בלוג על המסע הזה. קראתי לו אז "מסע אישי באמצע החיים". אחד הטורים הוויראליים הראשונים שכתבתי נקרא "כוס קפה בגיל 45" ונגע במדויק בחוויה הזו שלנו שבפנים חם ונעים ובחוץ קר. אבל גם שאין ברירה. עם השנים הוא התפתח לטור השבועי על אסטרטגיות עולם העבודה העתידי שמתפרסם גם בגלובס כל יום רביעי ועוסק בכל מה שמשתנה סביבנו ואיפה זה פוגש אותנו בקריירה, בארגונים ואפילו בעולמות של חינוך ומערכות סוציאליות.

מסע הקריירה שלי לקח השבוע פנייה חדשה ובפניה הזו שוב מצאתי את עצמי מנהלת שיחות על מסע אישי באמצע החיים. במסע הזה, מהעולם החם והבטוח של השכיר אל העולם שבחוץ, במסע הזה מסתבר רובנו מנהלים עם עצמנו ועם אחרים שיחות דומות, חרדות דומים, וגם תקוות ורצונות. ושיחות פנימיות, כשפותחים אותן החוצה ומשתפים בהם עוד אנשים, מגלות לפתע שהן לא לבד, שמי שהלכו שם קודם יכולים לעזור בהמון צורות.

אז אני חוזרת לבלוג. לא במקום הטור השבועי על אסטרטגיות לעולם העבודה העתידי, אלא בנוסף. בתקווה שהמסע שלי משכירה למי שמנהלת תיק קריירה בעולם העבודה החדש ירחיב את המעגלים של כולנו, יפתח נקודות מבט, יסלול שבילים חדשים, יסחוף לעשייה.

השבוע פגשתי המון אנשים בשיחות קפה. ולא, עוד לא "עשיתי רשימה" של כל מי שאני מכירה. עוד לא הגעתי לשלב הזה, אפילו במישור הרגשי. אני עוד קצת ב "היפר-ונטילציה" של "מה עשית?!", איך ויתרתי על המשכורת הקבועה לטובת החלומות. השבוע עלו בי כל הפחדים, כל הקולות שדיברו נגד, ששאלו שאלות קשות. ואז פגשתי את האנשים שבאופן הכי אינטואיטיבי ידעתי שירגיעו אותי. שיעזרו לי לזכור למה זה הצעד הנכון, שיספרו לי על הדרכים שהם סללו שם לפני, שיבעירו בי מחדש את האש של הידיעה בנכונות של הדבר הזה, בביטחון שיהיה בסדר, יותר מבסדר. שיהיה נפלא. מדהים. שבעוד שנה אשאל איך לא עשיתי את זה קודם. וכל החיבוק החם הזה הזכיר לי שיש לי המון קהילות, והמון חברים, בשר ודם ולא רק ברשתות החברתיות. וממש לא קר כאן, להיפך.

אז בכל יום חמישי, סיכום השבוע במסע קריירה באמצע החיים אל תוך עולם העבודה החדש.

 

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי