בואו נבין יחד למה קשה לבני ארבעים פלוס למצוא עבודה

אנחנו צריכים את עזרתכם, לרתום את החוכמה של כולנו יחד לפצח את הבעיה הזו.

יש הרבה פעילות מבורכת בימים אלה בנושא תעסוקה בגילאים מתקדמים, קריירה שנייה ושלישית. מידי פעם אפשר למצוא ברשתות החברתיות טענה על כך שהפעילות היא ניצול יזמי על גבם של מחפשי העבודה. ואני דווקא חושבת שיש לשמוח על הופעתם של המיזמים הפרטיים. שכן איפה שיש מיזמים אפשר להניח שמישהו רואה מסלולים אפשריים לקריירות בגילאי ארבעים פלוס והמיזם יעזור לאלו שמתקשים לראות את המשך הדרך.

שוחחתי בחודשים האחרונים עם רוב היזמים בתחום ובשבועות הקרובים אני מקווה לסקור את המיזמים הקיימים כיום ולעזור לאלו השואלים עצמם מה ההבדל ומה הערך המוסף.

קשיי התעסוקה בגילאי ארבעים פלוס הם נושא שמתחיל לתפוס תאוצה גם בדיון ציבורי. בפגישה לקראת כנס גדול וידוע ישבתי לשיחה איך מביאים את הנושא לכנס, הזוכה לחשיפה רבה. המארגנים רצו שנביא דוגמאות להצלחה בגיוס עובדים בגילאים מאוחרים. רצו פתרונות שאפשר להפיץ בין ארגונים. אני לא חושבת שיש לנו עדיין פתרונות קסם אבל לקחתי על עצמי את המשימה למצוא דוגמאות טובות.

אם אתם מכירים כאלו, אנא שתפו או שילחו אלי.

3825298962

במקביל, בכדי למצוא את הפתרונות, אנחנו מנסים מזה זמן להגדיר את ה Business case לארגון. תחשבו על זה רגע מצד הארגון, לא מצד הפרט. מה בעצם הבעיה? מהם החסמים? ארגון שמנסה לגייס את האנשים המתאימים ביותר, מדוע מה בתהליכים, באופן החשיבה, בדרך קבלת ההחלטות מהווה חסם לגיוס של עובדים מבוגרים יותר למשרות בארגון? הרי עובדים בגילאי 45+ הינם עובדים מנוסים. הם לרוב יותר פנויים, בעלי מוטיבציה, יציבים. אז למה קשה להם למצוא עבודה?

גם כאן הרימו חלק מהיזמים את הכפפה וראינו ברשתות החברתיות בזמן האחרון כמה דיונים מעניינים המנסים לענות על השאלה מה בעצם מונע מהארגון לגייס בני ארבעים פלוס? מטרתן של השאלות הללו לזהות את החסמים ולעזור לבנות את ה business case לארגון. אנא, השתתפו בדיונים , הם חלק מהדרך אל הפתרונות.

דוגמאות לדיונים כאלה:

אריה מליניאק: סוגיה לדיון

זאבי ויזל: ?מדוע לדעתכם לאנשים מעל גיל 40 קשה יותר למצוא עבודה או לעשות שינוי

אנחנו מוכרחים להבין את החסמים כדי להתמודד איתם.

אז שתי בקשות:

  1. אם אתם מכירים דוגמאות טובות לפעילות בתחום גיוס ותעסוקה של בני ארבעים פלוס, שתפו שנוכל להפיץ
  2. מה לדעתכם או מניסיונכם החסמים, מזוית הראיה של הארגון, שאם נסיר אותם נגרום ליותר מועמדים בני 40 פלוס לעבור את התהליך ולהכנס לארגונים

תעזרו לנו?

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי