טיפ קריירה – לוודא שיכירו את ההישגים שלכם במקום העבודה

פוליטיקה ארגונית היא חלק מניהול קריירה, על כך כבר דיברנו בפוסט פוליטיקה ארגונית – לא מה שחשבתם, ובהמשך גם בפוסט 3 טיפים לפיתוח יכולת פוליטיקה ארגונית. מאמר שפורסם השבוע ב Harvard Business Review נפתח בפיסקה המדוייקת הזו:

Nobody really likes office politics. In fact, most of us try to avoid it all costs. But the reality is that companies are, by nature, political organizations, which means that if you want to survive and thrive at work, you can’t just sit out on the sidelines. If you want to make an impact in your own organization, like it or not, you’re going to need to learn to play the game. That doesn’t mean you have to play dirty, but you have to figure out how to influence those around you.

אחת השאלות המרכזיות שעלו בשיח הזה קשורה ביכולת שלנו לדבר על עצמנו, על ההישגים שלנו, מבלי שזה ישמע שחצני או מתנשא. אנחנו עובדים קשה, זה הרי תנאי הכרחי לקריירה מוצלחת. הכרחי אבל לא מספיק. לא מספיק אם לא רואים את ההישגים שלנו. או לפחות אם האנשים הנכונים לא יודעים שהם שלנו…

רובנו מאמינים שהעבודה שלנו צריכה לדבר בעד עצמה. ורובנו גם מכירים את אלה שעסוקים מאד בלתקוע בשופר של עצמם, לא חוויה נעימה למי שסביבם. מכאן, קשה לנו מאד לחשוב באופן חיובי ונכון על היכולת שלנו לדבר על ההישגים וההצלחות של עצמנו ובכל זאת, ארגון הוא ישות פוליטית, כמאמר הציטוט לעיל. אז  איך בכל זאת תוודאו שאנשים מכירים את עבודתכם ותרומתכם?

1. עשו רשימה של כל מה שהשגתם ותרמתם לארגון:

האם אתם יודעים מה רשימת ההשיגים שלכם? הישגים, אגב, לא כולל ללכת לישיבות, לשלוח דוחות. הישגים זה מה תרמתם לארגון, מה לא היה קורה בלעדיכם?

עכשיו זה זמן מצויין להסתכל אחורה ולסכם את ההישגים שלכם מהתקופה האחרונה.

לפעמים תהליכים, להם אנו נדרשים בארגון, עוזרים לנו לסכם את רשימת ההישגים שלנו באופן תקופתי. זה יכול להיות תהליך הערכת עובדים שנתי או תהליך הגדרת יעדים רבעוניים. אם אתם עושים משהו כזה, אתם יודעים בודאי שזה לא פשוט להגדיר היטב הישגים ומטרות במונחי תרומה לארגון. אז לפני שנדבר על איך אחרים ידעו מה ההישגים שלנו, נתחיל בכך שנגדיר אותם קודם כל לעצמנו.

אם אין לכם תהליכים כאלה להשען עליהם, אפשר לייצר כאלה שממילא יעזרו לכם להצליח. קבעו לעצמכם יעדים רבעוניים והקדישו מחשבה יתרה איך אתם מגדירים הצלחה ואיך תמדדו אותה, איך תדעו שעמדתם ביעדים שלכם?

2. נהלו שיחה עם המנהל שלכם על הגדרת הצלחה:

האם אתם יודעים מה זו הצלחה על פי המנהלים שלכם? איך הם תופסים את ההישגים שלכם? חשוב מאד לנהל את השיחה הזו עם מי שבסופו של דבר מודד אתכם. תעברו איתו או איתה על הרשימה שלכם ובידקו התאמה. אם אתם מסכימים, הרי שאתם על המסלול הנכון. אבל שימו לב במיוחד לנקודות בהם אתם לא מתואמים, משני הסוגים

* הישגים חסרים – כאלה שלא הופיעו ברשימה שלכם אבל המנהל שלכם מגדיר כהישג. מעבר לכך שנעים לדעת שרואים ומעריכים את מה שעשיתם, חשוב שתבינו על מה הארגון שם דגש, מה חשוב בעיניו. ולכן לדעת שמשהו מוגדר הישג מאפשר לכם להתכוונן לשם בתקופה הבאה

* הישגים שאינם נחשבים – אלו ברשימה שלכם שהמנהל שלכם מוחק לכם, לא מחשיב. אולי כי הם לא באמת השפיעו על הארגון, אולי כי לא היו מספיק חשובים, אולי כי לא תופס אתכם כבעלי ההישג. בכל מקרה, אלה שווים שיחה ולמידה.

ועוד נקודה – שיחה זו, מעבר לכך שהיא מהווה תאום ציפיות, מהווה גם הזדמנות להציג למנהל את רשימת ההישגים התקופתית. אז גם אם אין אצלכם תהליך כזה, קבעו פגישה עם המנהל שלכם והגדירו אותה כפגישת תאום ציפיות. אמרו למנהל שאתם רוצים לוודא שאתם עובדים על הדברים הנכונים, אלו שחשובים ומשפיעים על הצלחת הארגון. זו שיחה מצויינת ורצוי שתהפוך לשיחה תקופתית.

3. בקשו מהמנהל שלכם לבוא להודות לצוות:

אם אתם מנהלים צוות, אתם בודאי יודעים שיש ערך רב למשוב חיובי לצוות שלכם. משוב כזה הוא הזדמנות מצויינת לדבר על ההישגים של הצוות. והרי ידוע שעבור מנהל, הישגי הצוות הם גם ההישגים שלכם. בקשו מהמנהל בארגון להצטרף לישיבת צוות בכדי להודות לצוות על ההישגים והתרומה לארגון. לצורך כך, תכינו לו נייר רקע הכולל את הרשימה שהכנתם. זו הזדמנות מצויינת גם לספר על ההישגים שלכם ושל הקבוצה שלכם וגם לקבל משוב וציפיות לתקופה הבאה.

4. שלבו את ההישגים שלכם בפגישה עם המנהל לעדכון התקדמות:

עשו לכם מנהג לעדכן את המנהל שלכם בשיחות אישיות או בפגישות צוות על התקדמות פרויקטים או פעילויות שלכם או של הקבוצה שלכם. קודם כל, כדאי לזכון שעדכון תוך כדי פעילות משאיר אתכם פתוחים למשוב שכן אתם לא מביאים משהו גמור. הוא נותן לצוות להרגיש שהם השפיעו על העבודה שלכם ולכן יהיו יותר פתוחים לתמוך בהצלחה שלה. ולעניינו – העדכון הוא עצמו דרך מצויינת להציג ולדבר על ההישגים שלכם.

5. היו נדיבים בחלוקה של credit על העבודה שלכם:

ככל שתחלקו את ההצלחות שלכם עם יותר אנשים, ככה יהיו יותר אנשים שישמחו לדבר עליהן ולהפיץ אותן. בכלל, נדיבות בשיתוף בהצלחות, ובשיתוף ביכולות שלכם להצלחה של אחרים, חוץ מהיותה הדבר הנכון לעשות, היא גם תגדיל את הסבירות שהשיח הארגוני יכלול את היכולות שלכם וההצלחות שלכם. אז תשאלו את עצמכם – מי תרם לעבודה שלי? מי עזר לי? למי אני צריך להודות? ולמי אני יכול לתרום?

בכל מקרה, חשוב לזכור שההישגים וההצלחות שלכם במקום העבודה חייבים להיות סביב השפעתם על תוצאות הארגון, המטרות שלו וכו'. אם תעשו את זה נכון, הרי שתבנו את המותג שלכם בארגון דרך היכולות וההצלחות שלכם ותגלו שיותר ויותר אנשים רוצים לעבוד בסביבתכם, כי כולם יודעים שההצלחה מדבקת.

בהצלחה!

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי