מבט נוסף על ראיון מתסכל

לא יכולתי להישאר אדישה לטקסט שפרסמה ב LinkedIn סיוון, מתראיינת מאוכזבת, שסיפרה על הרגע הזה שבו היא מתכוננת נפשית ופיזית לראיון ומרגישה בסופו שקלעה אותו ללא רבב. ואז היא מקבלת הודעה שהמשרה נסגרת עם מועמד מתוך הארגון.

את הפוסט שלה סיימה סיוון במשפט הבא:

מעולה,קודם להזמין אנשים לראיון-ורק אח"כ לחשוב אם כדאי לפתוח את המשרה.
אני אוהבת שמשדרים מקצועיות בחזרה

למרות שהפוסט הופיע ב LinkedIn, אני לא מכירה את סיוון ואין לי מושג מי הארגון ומה המשרה, הרגשתי צורך להתייחס לתחושות שהן בטח חוויה של מועמדים מאוכזבים רבים וביקשתי מסיוון רשות לשתף אתכם בשיחה שנוצרה בינינו.

ישנם המון משתנים המובילים לחיבור בין מועמד לארגון. חלקם קשורים במועמד עצמו, התאמתו למשרה ולארגון. אבל חלקם תלוי באוסף המקרי של המועמדים האחרים מחוץ ובתוך הארגון, סוגיות של עיתוי ועוד משתנים שאינם ברי תכנון. כמתראיינים, אנחנו שולטים רק במקצועיות שלנו והיכולת שלנו להציג אותה בראיון. לא אנחנו וגם לא המראיין שולטים באוסף המועמדים שיתראיין.
יותר מכך, דווקא ארגון שקוף ותקין יבחן באמת את כל המועמדים, הפנימיים והחיצוניים, לפני שיקבל החלטה. האלטרנטיבה הרי היתה לא לבחון כלל את האפשרות של מועמד חיצוני…

עוד משפט של סיוון שווה התייחסות רצינית ביותר.

אחרי שלושה שבועות של המתנה שמרגישה כאילו מושכים אותי באף

בעולם של היום, בו אפילו בהזמנת פיצה אנחנו יודעים בדיוק באיזה שלב אנחנו עומדים בתהליך, תהליך הראיונות עדיין מרגיש למועמדים כמו קופסה שחורה. אין ספק שזה לא צריך להיות כך ועל הארגונים למצוא דרך לתת למועמדים תמונה טובה יותר של התהליך לפני ותוך כדי. אני בטוחה שאף ארגון אינו מתכוון לגרום למועמד להרגיש שמושכים אותו באף והזמן בו המועמד ממתין לתשובה הוא הזמן שנדרש לארגון לסיים את התהליך ולקבל החלטה. אולי אילו היה נאמר למועמדת שלנו מראש שהתהליך ייקח שלושה שבועות, אולי סיוון לא הייתה מרגישה שמשכו אותה…

ומילה לעידוד – סיוון, אף פעם אי אפשר לדעת מי בכל זאת יזכור ראיון טוב שעשית ויחזור בהזדמנות אחרת. במקרה הגרוע הרווחת התנסות שתוביל לראיון הבא.

בהצלחה.

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי