האם זה טוב לעובדים???

מגמות בשוק הן מציאות מתהווה. זה נכון בצרכנות ונכון גם בשוק העבודה. מגמות הן תוצאה של מכלול השפעות: חברתיות, כלכליות, טכנולוגיות, דמוגרפיות… הן מציאות מתהווה. כמה זמן תישאר איתנו המציאות הזו לא ברור. אבל מציאות מתהווה היא מציאות, גם אם השינוי שהיא מביאה לא נראה לנו…

בפוסט הקודם כתבתי על כך שהעבודה עוברת אל הענן. בתגובות שקיבלתי היתה הרבה הבעה של חוסר שביעות רצון. האם זה טוב לעובדים?

תלוי איך אנחנו בוחרים להסתכל על זה.  כן, בוחרים.

future

אפשר לראות את קיומו של ענן העבודה בנפרד מהארגון כמשהו מפחיד. הלכה היציבות, הלכה התעסוקה, הלך הבטחון הכלכלי. מודל התעסוקה של השכיר הבטיח לנו משכורת רק כי הגענו לעבודה בבוקר. יש במודל הזה הרבה יותר יציבות ובטחון כלכלי ותעסוקתי. אלו לא קיימים בענן – אתה עובד אם מישהו שוכר את שירותיך. מפחיד.

אבל אפשר להסתכל על זה לגמרי אחרת. הענן פתח לנו את האפשרויות להציע את שירותנו באופן בלתי תלוי במיקום פיזי, בשפה ולאום ואישורי עבודה. הוא פתח לנו גישה ללקוחות פוטנציאליים לשירותים שלנו מבלי להזדקק לעלויות הקמת עסק, פרסום ושיווק, חיפוש אקטיבי אחרי לקוחות. רגע. הענן פתח לנו עוד משהו. הוא פתח לנו גישה לשירותים עבור הפעילות שלנו מבלי להזדקק להוצאות גדולות. רוצה להקים אתר? לצייר לוגו? שמישהו יכתוב לך בלוג? צריך שירות טלפוני או אדמיניסטרטיבי? בענן תמצא מישהו כמוך שיתן לך את השירותים האלו בעלויות הרבה יותר נמוכות ממה שהיית משלם בעבר.

בתגובה לפוסט שלי, אבישי שלח אותי לפוסט מצויין שכתבה איריס ב Geektime: איך עובדים נכון עם פרילנסרים. איריס כתבה את הפוסט בדיוק על אותו נושא, ענן העבודה. רק במקום להתמקד בעובד והאפשרויות שזה פותח עבורו, היא התמקדה בארגון הקטן שזקוק לשירותים ומה שענן העבודה מאפשר לו. הארגון הקטן – גם הוא אנחנו, הוא העסק שלנו שאנחנו יכולים להקים כנותני שירותים בתחום שלנו, נותני שירותים לשוק העולמי. אפילו אם כל מה שאתם עושים כרגע זה לכתוב בלוג, איריס מפנה את תשומת לבכם לכך שיש אנשים בענן שיודעים לעשות בו שיפורים. ואני מחכה כבר כמה שבועות לבן שלי שיעשה עבורי באתר הזה משהו שלא הצלחתי לעשות לבד. אז נכנסתי לענן ושילמתי למישהו מהודו 5$ ופתרתי את הבעיה. ומה למדתי? שגם בתור עצמאי, פרילנסר, נותן שירותים אפילו בפוטנציה, יש בענן הזה המון הזדמנויות, הן לעזור לנו לבנות את העסק שלנו והן להציע את שירותיו לשוק רחב.

אחת התגובות שקיבלתי היתה מאדם שכיר שסיפר שהוא מציע בענן שירותים הקשורים לרשתות חברתיות. איזה מודל עבודה זה? שכיר? עצמאי? הוא לא התלבט בשאלה הזו. אותו זה לא מפחיד. הוא ראה הזדמנות לפתח יכולות, עסק, הכנסה במקביל להיותו שכיר.

האם זה טוב לעובדים?

מה זה משנה? זה כאן.

הענן נוצר לא על ידי מדינה או ארגון, הוא נוצר על ידי השוק, ביקוש והיצע, הזדמנות וניצול הזדמנות. הוא נוצר עבור אנשים שראו ברשת הזדמנות לפתוח לעצמם עולמות עבודה חדשים. והוא כאן.

המציאות המשתנה היא מציאות. במקום לשאול אם זה טוב לעובדים, בואו נשאל מה אנחנו יכולים לעשות עם זה כדי שזה יהיה טוב לעובדים?

ואגב, אם תגיבו בתוך האתר, כולם יוכלו להפיק תועלת מהרעיונות שלכם. השירות ששכרתי מהענן אמר לי שאי אפשר להביא אל תוך האתר תגובות מתוך Linkedin. הנה עוד רעיון למישהו יצירתי …

בהצלחה!

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי