העבודה עוברת אל הענן

לפני עשור עסקנו בכך שמקומות העבודה עוברים אל מדינות בהן עלויות השכר נמוכות יותר, כדוגמת אסיה ודרום אמריקה (low cost countries). בשנים האחרונות עבר השיח לכך שמקומות העבודה עוברים אל חברות הקבלן (outsourcing). בפוסט קודם כל הכותרות שכתבתי היום וגם כותרת אחת מ Harvard Business Review… כבר כתבתי על כך שהשלב הבא בהתפתחות העבודה הוא מעבר של עובדי ידע גם היא לעבודה קבלנית, תופעה שה Harvard Business Review קרא לה The rise of the Supertemp.

cloud

המגמה הזו מתרחבת ואפשר למצוא היום יותר ויותר אתרים ברשת הנותנים פתרונות גישה ליכולות וטאלנט ולהצעות עבודה דרך הרשת.

הולך ומתהווה כאן "ענן" חדש, ענן של עובדים ועבודה.

כמה דוגמאות:

תכירו את Odesk:

Find, hire, and manage top-notch freelancers—from designers to developers and everything in between

Odesk היא רשת של פרילנסרים. אם אפשר לעשות את זה על מחשב, אפשר לשכור את העבודה דרכם. כל דבר מעיצוב גרפי ועד פיתוח תוכנה. מישהו שיכתוב עבורכם בלוג ועד לצוות שיפתח מערכת שלמה. קצר טווח או ארוך, יחיד או צוות, באופן הזה יכולה חברה להגדיר איזו עבודה היא צריכה, לראיין ולמצוא את היכולות הנדרשות לה וזאת מבלי לגייס ישירות אף עובד.

ויש ל Odesk גם פורטל עבור העובדים, הפרילנסרים.

Grow your freelance career here. If you’ve got the skills, we’ve got the jobs. Pick and choose your projects. Let us handle payments and paperwork

זה דומה מאד לחיפוש עבודה שאנחנו מכירים. כותבים קורות חיים, מתראיינים, עובדים על פי שעות או מוצר מוגדר מראש, מקבלים תשלום והערכה, כזו שתלך איתנו אל הצעת העבודה הבאה.

דוגמה נוספת בתחום עיסוק אחר:

תכירו את LiveOps:

We build the most advanced on-demand, cloud-based contact center platform anywhere. Period. We are the only turnkey, customer service and contact center solution with Platform, Applications and Talent all integrated in the cloud

זהו ענן קשרי לקוחות רב ערוצי. בטלפון, במייל, בצ'אט, ברשתות החברתיות ואפילו ב SMS, מעמיד הענן הזה לרשות הארגון כלי תקשורת עם הלקוחות. אותם contact centers שאנחנו מכירים למשל משירותי הטלפונים הסלולריים, הכבלים, האינטרנט, אשר בעולם ראינו אותם לפני עשור עוברים להודו וקוסטה ריקה להוזלת עלויות, עוברים היום גם הם לענן.

ומצד העובדים? אפשר להצטרף לצוות הנציגים העצמאיים, להגדיר שעות עבודה ותחום לקוחות ולעבוד באופן עצמאי כחלק מהענן הזה.

אבישי שלח לי עוד דוגמא לחברה בתחום הזה כחול לבן, הפועלת כיום במאות מדינות היא Fiverr:

an online marketplace that lets people buy and sell services starting at $5 a pop

Need someone to write your wedding thank you notes? Or to proofread your resume, or even just make you a video of a puppet show? Online marketplace Fiverr is where you'd get those needs met

גם כאן יש פורטל למי שמעוניין לעבוד דרכם:

We are hiring! Fiverr is one of the world’s largest marketplaces for creative services. If large scale consumer internet is your thing, chances are you belong with us

תחשבו על זה.

מה זה אומר עבור אלו מאיתנו שמקימים עסק וזקוקים לעובדים?
מה זה אומר עבור אלו מאיתנו שמחפשים עבודה או אולי מחפשים לעשות שינוי בתחום התעסוקה? או זקוקים לגמישות בעבודה, כזו שאי אפשר להשיג במשרה רגילה?
ומה זה אומר עבור ארגוני משאבי אנוש?

יהיה מעניין לעקוב…

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי