עולם העבודה העתידי: הטורים הפופולריים ביותר של 2018

אולי זו השנה הקלנדרית שהתחלפה, אולי זה ריבוי הפוסטים שראיתי השבוע, שתהו לגבי הבחירה בין מה שיש לבין מה שהיינו רוצים שיהיה, השבוע מצאתי את עצמי מסתכלת אחורה על הדרך.

את הבלוג שלי פתחתי לפני 5 שנים. קראתי לו בתחילת הדרך מסע קריירה באמצע החיים. לא ידעתי למה, בשביל מי, מי יקרא ואם בכלל. לא עשיתי מחקר שוק, גם לא בניתי מותג, לוגו, אתר. וממש, אבל ממש לא ידעתי לאן הפוסט הראשון ההוא יוביל אותי.

חמש שנים עברו. את שנת 2018 סיים הבלוג על עולם העבודה העתידי עם 80,000 קוראים מ 94 מדינות.

אם הייתי צריכה לבחור בעצמי את הטורים הכי משמעותיים השנה הייתי בוחרת בדיוק את מה שאתם בחרתם.

במקום הראשון, by far, עם כמעט 4000 צפיות, היה טור שנכתב במרץ השנה: "כך תאמנו את היכולות שלכם לצורכי שוק העבודה החדשה", שמסמן את חמשת התחומים לשיפור היכולות שלנו. הוא גרר כלכך הרבה תגובות ופעילות, שיצרתי סביבו הרצאה על "חדר הכושר לעולם העבודה העתידי" וזו כבר עוררה שיח מעניין בקרב אנשי חינוך ותלמידים כאחד.

מקום השני השנה היה טור שנכתב כבר בדצמבר בשנה שעברה, שבר כבר אז את שיאי הצפיות בשבועות הראשונים ובסך הכל זכה עד היום ללמעלה מ 7000 צפיות: "יוצאים לדרך חדשה באמצע החיים? תלמדו להתגלגל". התהליך שמתואר בטור, שעוסק בחיפוש עבודה ודרך חדשים, תואר שם כתהליך לחיפוש באמצע החיים, מה שהביא אנשים רבים בתחילת הקריירה להגיב שזו בעצם דרך העולם החדש. הערך הרב שהביא התהליך המתואר בטור, שמבוסס על תהליכים אישיים רבים שעשיתי, הוביל ליצירתה של הסדנה "אסטרטגיה לקריירה", שנבנתה מתוך ההכרה שבתהליך מעברי קריירה הכלים העומדים בפנינו שונים היום. שבעולם שבו אנחנו כבר לא מחפשים משרה כנגד קורות חיים, יש דרכים חדשות להרכיב את העשייה הבאה.  

גם את המקום השלישי השנה תפס טור על יכולות העולם החדש: "היכולות שלא מלמדים אותנו" וגם הוא עוסק ב Superpowers חשובים לקריירה בעולם החדש.

במקום הרביעי היה דווקא טור שכוון למי שנמצאים בתחילת הקריירה: "אקדמאים בתת–תעסוקה: הטעות שתגרום לכם להפוך למלצרים עם תואר ראשון"

את החמישיה הפותחת של השנה סוגר טור שנכתב דווקא מנקודת המבט של הארגון אבל מכיל טיפים חשובים גם לכל אחד מאתנו, איך יוצרים רשת נכונה, בתוך הארגון ומחוצה לה: "צריך לדעת עם מי ללכת לאכול צהריים"

באחת הקבוצות ברשתות השבוע פגשתי בפוסט של בלוגרית בתחילת דרכה מסכמת שנה ובודקת את עצמה אל מול מספרי הצפיות. ומצאתי את עצמי כותבת לה את מה שהלוואי שמישהו היה אומר לי לפני חמש שנים. שמספר הקוראים הוא חשוב, אבל לפעמים דווקא קורא אחד לוקח אותנו למקומות חדשים. המספרים אוהבים את הטורים הפונים לאנשים וקריירות, אבל לא פחות מעניינת היא העשייה שצמחה לי מהטורים שפנו לארגונים ומנהלים, לאנשי ממשל וחינוך.

ושהמסע מרתק ומפתיע. בחמש השנים האלה הפך הבלוג לטור בגלובס, ילד את העבודה על ספר (זה כבר לסיכום השנה של 2019), יצר אינסוף חיבורים, מפגשים, עשייה, הזדמנויות והמון המון חלומות שיש לי היום, שלא ידעתי אז אפילו לחלום.

אז לכל מי שפתח השנה צעד חדש, צפו לדרך מרתקת. ומי שעוד חושב על זה, לכו על זה, כי מה שמחכה מעבר לעיקול שווה כל רגע.

דרך צלחה!

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי