אלגוריתמים במקום קורות חיים?

"קורות החיים מתו" טענה הכותרת של כתבה בדה מרקר ממגזין מאי, כתבה הסוקרת את השינויים שעובר עולם חיפוש העבודה מצד המועמדים, ועולם הגיוס מצד המעסיקים. אבל את הסיפור האמיתי על אחת המגמות המשמעותיות שבאמת עשויה לשנות באופן מהותי את עולם הגיוס ולייתר את הצורך בקורות החיים כפי שאנחנו מכירים אותם כיום אפשר למצוא החודש דווקא ב Harvard Business Review. תכף נגיע לזה.

 קורות החיים הם בעצם תאור עצמי שלנו כעובדים בכל הנוגע למה שמעניין את המעסיק. קורות החיים במובן הזה עדיין לא מתו, הם רק קיבלו צורה אחרת ופלטפורמות אחרות. מעבר המועמדים וגורמי הגיוס בחברות לחיפוש דרך לינקדאין שינה את האופן שבו מספרים המועמדים על עצמם ואפשר למעסיקים לחפש באופן אקטיבי עובדים פוטנציאליים. אבל במהות עדיין לינקדאין הוא מאגר קורות חיים גדול וגם הוא מושתת על מה שאנחנו מספרים על עצמנו.  בהקשר הזה ראינו בשנים האחרונות גם מגוון "פרות סגולות" שכמה מהן מתוארות בכתבה – ניסיונות יצירתיים של מועמדים להבליט את עצמם בכדי שהסיפור שלהם ייקלט על ידי הארגונים מבין שלל הסיפורים האחרים.

אבל השינוי המעניין יותר נמצא רחוק מאד מלינקדאין. בתחילת השנה הודיע אתר ההיכרויות האמריקאי eHarmony על כיוון חדש – הרחבת פעילותו למתן שירותי גיוס. זה לא כלכך מפתיע. יש הרבה משותף בין חיפוש עבודה וחיפוש אהבה. בשניהם יש תהליך חיפוש ומתווכים המפעילים מערכות מורכבות של קריטריונים ובשניהם הזיווג צריך להתאים לשני הצדדים. ויש מי שיטען שדווקא יכולות "רכות" והתאמת תרבותית משמעותיים יותר להצלחת גיוס של מועמד מאשר פרטים יבשים על השכלה וניסיון. באתרי שידוכים כבר פועלים אלגוריטמים מורכבים להתאמת יכולות אלו, ולכן הסבתם לעולם מחפשי העבודה היא מעבר לא כלכך מפתיע.

סטארט-אפים בתחום טכנולוגית המידע לשירות הגיוס הן תופעה הולכת ומתרחבת בארה"ב. דוגמא יפה מוזכרת בכתבה זו על Gild, סטארט אפ מעמק הסיליקון, בו יצרו אלגוריתם המאתר, מעריך ומדרג מפתחי Open Source. המערכת של Gild סורקת את הרשת אחר מפתחים ומעריכה אותם על סמך העבודה שהם מבצעים באמצעות אלגוריתמים מורכבים, העושים שימוש בטכנולוגיות מידע וחיזוי.

The concept is to focus less than recruiters might on traditional talent markers — a degree from M.I.T., a previous job at Google, a recommendation from a friend or colleague — and more on simple notions: How well does the person perform? What can the person do? And can it be quantified?

בירחון החדש של Harvard Business Review מחודש מאי ישנו מאמר מעניין שמתייחס לכניסת יכולות עיבוד המידע אל תוך עולם הגיוס: In Hiring, Algorithms Beat Instinct. המאמר מצורף כאן לנוחיותכם.

Our analysis of 17 studies of applicant evaluations shows that a simple equation outperforms human decisions by at least 25%

hbr

על פי המחקרים שנעשו, למרות שמנהלים ומגייסים בארגונים מכירים היטב את הארגון ואת המועמד, דווקא אלגוריתמים של גיוס מוכיחים את עצמם בהתאמה מדויקת יותר בין דרישות התפקיד לבין יכולות המועמד.

אז קורות החיים עוד לא מתו, אבל בעתיד הלא רחוק הם יוחלפו על ידי יכולות עיבוד הנתונים. החדשות הטובות? יש סיכוי טוב שחסמים מסוג גיל או מין או מוצא לא ישפיעו על הנתונים…

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי