מצמצמים את המשרה שלי, אפשר להתיעץ?

תומר התקשר אלי, הוא בצומת במקום העבודה, כנראה מצמצמים את המשרה שלו והוא בדרך החוצה. הוא ביקש להתיעץ, על סף תהליך חיפוש העבודה שהוא מתחיל. הוא קורא את הבלוג אבל יש לו כמה שאלות.

נתחיל מהסוף, לא צריך לדאוג לתומר, הוא רק בתחילת דרכו, תפקיד ראשון אחרי התואר השני. קורות החיים שלו טובים. יש לו יכולות והמלצות. מישהו יראה את הפוטנציאל. תומר ימצא עבודה.

images (3)

ובכל זאת אחרי שעה שיחה ביקשתי ממנו רשות לשתף אתכם בשיחתנו כי הבנתי שבניסיון ליישם חלק ממה שתומר קרא בבלוג הזה על תהליך חיפוש העבודה, חלק דרש עיבוד והבהרות. ואם זה נכון לתומר אולי זה יעזור לעוד כמה שנמצאים בצומת הזו.

אז הנה כמה הבהרות ודוגמאות בנושאים שכבר נגענו בהם בחיפוש עבודה:

1. להתמקד

תומר התחיל בסקירה על הקריירה שלו וניסה למקד את מה שהוא אוהב ורוצה לעשות. והיה שם כל כך הרבה שהוא אוהב, היה לו קשה להכניס את כל זה לקופסאות של הגדרות התפקיד. תומר הגדיר את זה כבעיה שלו ואני דווקא ראיתי פה יתרון נפלא. והבנתי גם למה הצלחתי לבלבל אותו. כתבתי בעבר שצריך להיות ממוקדים, לדעת מה אתה מחפש, לפנות באופן ממוקד. אז תומר ניסה להיות ממוקד. מידי.

אז הבהרה ראשונה: ממוקד זה לדעת במה אתה טוב ומה אתה מחפש. זה לא להצר לעצמך את המרחב בכך שתגדיר תפקיד צר, שם משרה, ותחפש רק אותה. העצה הראשונה שלי לתומר היתה לקחת דף ועט ולרשום, מה יש לך בניסיון, בהשכלה, ביכולות, מה אתה מציע למקום העבודה. וגם, מה אתה מחפש, אילו מרכיבים צריכים להיות במשרה, בארגון, באנשים. זה למקד. והעצה השניה, לא לצמצם את עצמך להגדרה צרה של משרה ותפקיד שרק אותם תחפש בשוק.

2. להכין תשתית בעזרתה תציג את עצמך

למה תשתית ולא לומר פשוט קורות חיים, כי אתם לא תשלחו את אותה פניה לכל המקומות. תכף נגיע לזה. לתשתית הזו יש שני חלקים. הראשון, קורות חיים. עוד טיפים מה צריך להיות בהם תמצאו בפוסט חמש עצות לחיפוש עבודה ברשת וגם חמישה דברים שלמדתי בשיחה על חיפוש עבודה. החלק השני הוא ה Elevator Pitch שלכם. זוהי פסקה קצרה שבה אתם מספרים מי אתם ומה אתם מחפשים. תדמיינו שנכנסתם למעלית עם מנהל רלוונטי בארגון בו הייתם רוצים לעבוד ויש לכם כמה דקות לספר לו מספיק שיעניין אותו לשמוע עוד. זה יהפוך להיות הפתיח שלכם לכל פניה שתפנו.

3. למפות את הרשת שלכם.

תעשו את זה בכתב בבקשה. רק כשתתחילו לכתוב תעברו מעבר לקשרים המיידיים שלכם למעגלים רחוקים יותר. אנחנו כבר יודעים ש LinkedIn היא רשת שמאפשרת לנו לדעת מי עובד איפה. אבל תחשבו גם על הרשת שלכם ב Facebook. בדרך כלל שם נמצאים חברים ממעגלים קרובים יותר. ולהם יש חברים. אתם יודעים איפה הם עובדים? תמצאו אותם ב Linkedin ותגלו איפה המעגלים שלכם נמצאים.

4. עכשיו אתם מוכנים לחפש משרות בחברות ולפנות בפניה אישית

איך? תחפשו משרות בכל הכלים שכבר דובר בהם ואז, כשתמצאו משהו מעניין, תחפשו ברשת שלכם את מי אתם מכירים שיכול להגיע מבפנים למשרות האלה. תקחו את התשתית שהכנתם של קורות החיים והפסקה הפותחת ותעדכנו אותם כך שיתאימו בדיוק לארגון ולמשרה.

5. בינתיים תצטרפו לפעילויות זמניות שיחשפו אתכם לאוכלוסיות רלוונטיות

יש עמותה או איגוד מקצועי שפועל בתחום שלכם? כנסים? מי עובד עליהם? תצטרפו בהתנדבות להקמת הכנס. יש מכללה או פקולטה רלוונטית? האם הם זקוקים למישהו, אפילו בהתנדבות, שיקים פעילות לבוגרים?

בהצלחה

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי