ארבע סיבות טובות לפטר את עצמכם!

תעשו טובה לעצמכם, תפטרו את עצמכם מידי פעם.
כן, יותר מידי פעמים אנחנו נכנסים לטייס אוטומטי, מרגישים נוח בתפקיד, בכסא, בארגון, חושבים שהקריירה שלנו במצב מצויין ואפשר להמשיך לשייט כאן בשקט עד…אני מפוטר

עד? עד הפנסיה? באמת? מתי בדקתם פעם אחרונה אם אתם יכולים להפסיק לעבוד בגיל שישים ומשהו ולקיים את עצמכם ברמת החיים הנוכחית ממה שתקבלו? ובלי קשר לכסף, מה הסיכוי שתצאו לפנסיה מהמסלול עליו אתם עכשיו? אתם בכלל רוצים להפסיק לעבוד בגיל שישים ומשהו?

אם זה לא ברור לכם שתמשיכו במסלול שלכם עד הנקודה בה אתם תבחרו להפסיק לעבוד, אז כן, כדאי לכם לפטר את עצמכם לפחות פעם בשנה. ואז להכין את התכנית שלכם לצעד הבא בקריירה שלכם:

1. האם אתם מתחזקים קשרים מחוץ לארגון? העומק והרוחב של הקשרים שלכם בחוץ, אלו שתפנו אליהם ביום שבו תחליטו לבחון דרך חדשה, כל אלה תלויים ברמת הפעילות שהשקעתם בתחזוק הקשר הזה. רבים מאיתנו מתהדרים ברשתות מצויינות בתוך הארגונים שלנו. אלו הרשתות שהביאו אותנו עד הלום, בזכותן אנחנו משפיעים, מקושרים, הם התשתית לקריירה שלנו עד כאן. אבל אם תפטרו את עצמכם לרגע אתם עשויים לגלות שהרשת החזקה שלכם נשארה מאחור ובחוץ, בחוץ אין לכם מה שאתם צריכים בשביל השלב הבא.

אז תפטרו את עצמכם, ותעשו רשימה של 20~ האנשים הראשונים שתתקשרו לספר להם שאתם עושים שינוי. מתי פעם אחרונה יצרתם קשר עם כל אחד מהם? קשר ממשי, SMS בראש השנה לא נחשב. קשר זו שיחת קפה או ארוחת צהריים או אפילו שיחת טלפון. אתם יודעים מה קורה איתם? הם יודעים מה קורה אתכם?

ותעשו לעצמכם טובה, תוודאו שיש לכם ברשימה שלכם לפחות כמה משבעה אנשים שאתם צריכים ברשת שלכם.

2. מי ידבר בעדכם בבוא היום? בקורס ניהול בכיר באוניברסיטה אמריקאית למדנו את המושג

speaking for

לדבר בעד. מי בקריירה הארוכה שלכם יכול בבוא היום לדבר בעדכם, להמליץ, לעזור לכם בהתחלה החדשה. תעשו עוד רשימה, של 20~ האנשים האלה, מהקריירה שלכם שיעזרו לכם בשלב הבא. ואז תשאלו את עצמכם את אותן שאלות…

3. יש לכם קורות חיים מעודכנים? כן, תכתבו קורות חיים ואם אתם רציניים תעדכנו אותם שוב ושוב כל שנה. לעדכן זה לא להוסיף את התפקיד האחרון. לעדכן זה לקרוא אותם מההתחלה. אם יש לכם 20 שנות קריירה אז שתי פסקאות על משרת הסטודנט הראשונה זה כבר לא רלוונטי. ואם אתם קוראים את הפוסטים שלי בחודשים האחרונים אתם כבר מכירים את הבקשה הבאה – 
תקראו את קורות החיים שלכם בעיניים של מנהל מגייס, של התפקיד הבא אותו אתם תרצו. האם יש לכם את הניסיון הדרוש? האם הוא ברור בקורות החיים שלכם או מוסתר תחת הגדרות תפקיד ותחומי אחריות?
ואם אין לכם את הניסיון הדרוש, מה תעשו עכשיו ממקומם הקיים כדי להשלים את הפער הזה? צריכים להבין עוד? תקראו את טיפ קריירה – איך תכתבו קורות חיים שישקפו את מי שאתם? ואת קורות החיים שלך בעיני המעסיק.

4. האם הפרופיל שלכם ברשתות החברתיות מעודכן? עכשיו שיש לכם קורות חיים, תעדכנו את הפרופיל שלכם ב LinkedIn בהתאם. תוודאו שהוא כולל את הניסיון שהגדרתם כרלוונטי, שהוא כולל את מילות המפתח הנכונות לשלב הבא בקריירה שלכם. ועוד משהו, עכשיו שיש לכם רשימות קשרים, תבדקו את הקשרים שלכם ברשתות החברתיות, האם הם מעודכנים? מתאימים ליום הזה, בו פיטרתם את עצמכם? רחבים? עמוקים? כאלה שתוכלו דרכם להגיע לשלב הבא שלכם?
שלא נתבלבל, הרעיון כאן איננו לפוצץ רשימות קשרים ברשתות רק בשביל המספרים. הרעיון שתשאלו את עצמכם מי נמצא ברשימות הקשר שלכם? איפה להשקיע זמן, בכדי לוודא שאתם מתואמים ומעודכנים? אם תקדישו לזה מחשבה, אולי תגלו שאתם צריכים להיות יותר מעורבים בקהילה מקצועית, בפורומים, ללכת לכנסים, להשתתף בפעילות מקצועית. אולי להשלים פער מקצועי או לפרוץ קדימה בתחום מקצועי משלים.

הנה לכם ארבע סיבות טובות לפטר את עצמכם. לקבל במתנה פרספקטיבה מעודכנת על מצבכם המעודכן ביחס להמשך הקריירה שלכם. ואז לתת לעצמכם את המתנה של לעשות משהו בנדון.

תפטרו את עצמכם, זה יעשה לקריירה שלכם רק טוב!

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי