הדור הצעיר מלמד אותי שיעור על עבודה

ישבתי השבוע עם חברה על צהריים ודווקא בשלב בו דיברנו על משפחה וחברים למדתי משהו חדש על מגוון האפשרויות בעולם העבודה המשתנה.

הסיפור היה על אדם צעיר שנמצא כרגע כבר במיזם השלישי או הרביעי שלו בעולמות טכנולוגיים. כולם מיזמים שלא עונים למה שאנחנו היינו קוראים "משרות" ואפילו לא מה שרובנו מייחס ל "סטארט אפ".

המיזם הראשון היה כלי תוכנה באינטרנט שכבר היו כמוהו ברחבי הרשת. אבל הצורך רחב ולכן מאגר הלקוחות הפוטנציאלי ענק. היזם שלנו פיתח גרסה משלו, בנה מודל עסקי, הקים אתר, קבע מחיר שימוש של כמה דולרים והלך לישון. בבוקר היה לו לקוח, למחרת עוד שניים ומאז כל בוקר יש עוד כמה לקוחות.

עכשיו היזם הצעיר שלנו היה צריך שירות לקוחות ותחזוקה טכנית של האתר. אבל הוא כבר היה עסוק במיזם הבא. בהיותו חלק מעולם העבודה החדש, הוא כבר ידע שיש ביכולתו להעסיק במשימה אחרים ולא, ממש לא לשכור עובדים למיזם שלו. היזם שלנו נכנס לאחד מאתרי חיבור עובדים ועבודה של הדור החדש, לדוגמת mturk ועשה outsourcing לעובד במדינה זרה ובמחיר מוגדר מראש שיבצע את קידום האתר שלו. אגב, מי שרוצה להכיר עוד אתרי crowdsourcing לעבודה יכול לקרוא עוד פרטים top10 crowdsourcing sites.

בארוחת הערב כבר ישבתי עם חבורת תיכוניסטים (אחד מהם שלי) בשיחה ערה על משחק מחשב. ואז הבנתי. כבר מהשלב הזה הם לומדים לעבוד בעולם של היזם מארוחת הצהריים. במשחק הרשת הם מתקבצים לקבוצות לצורך מטרה משותפת. הם נבחרים לקבוצה על פי הדירוג שלהם במקצוע שלהם, במשחק כמובן. הם לא בהכרח מכירים את חבריהם לקבוצה אבל לכל אחד יש תפקיד מוגדר. וצריך לתקשר בזמן אמת כדי להשיג את המטרה המשותפת. ואם זה לא היה ברור, השחקנים מכל העולם.

ביום אחד למדתי כמה שיעורים. קודם כל שבשביל ליזום ולהרוויח לא חייבים דווקא לחדש במוצר שאינו קיים. ושצוות עבודה לא נראה רק כמו קבוצת אנשים ששייכים לאותו ארגון. ועוד למדתי, שאם לחלקנו ממש קשה להבין איך נראית עבודה בעולם שאחרי המשרה היציבה בארגון, אולי זה הזמן ללמוד מהדור הצעיר.

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי