מסע קריירה באמצע החיים: עמוס זה טוב?

מסע קריירה באמצע החיים והשבוע:

חודש מאז החזרתי את התג שלבשתי 27 שנים. השכירה שבי עוד מתקשה להבין שאני ורק אני קובעת מה קורה עכשיו. "עמוס" אני מתלוננת ומתנצלת בפני מי שלא חזרתי אליו בזמן. "עמוס זה טוב, לא?" אומרים לי "עמוס זה אומר שיש עשייה". המשפט הזה, בפעם השלישית ששמעתי אותו, עצר אותי. השכירים שביננו מקבלים תשלום על עצם העובדה שהגענו למשרד בבוקר. בין אם עמוס ובין אם לאו. אז אם עמוס לנו אנחנו לומדים לנהל שיחה על מה עושים, על מה לא עושים, עם מי שמחליט על הזמן שלנו, עם מי שמגדיר את סדר העדיפות שלנו. בעולם שמחוץ לארגון, עשייה ופרנסה הם בידיים שלנו. נייצר, יהיו, לא נייצר, לא יהיו. אז בדקתי את עצמי אל מול המשפט הזה. האם עמוס אצל עצמאי זה אמנם דבר טוב?

ואז ישבתי לשיחת קפה, אחת מהשתיים שאני עושה כל שבוע עם אנשים בלי סיבה, עם מישהו שפגשתי דרך הרשת. הוא לא הרבה יותר גדול מהבן שלי. העשייה שלו, זו שפגשתי ברשתות, ריתקה אותי, אתגרה אותי, לימדה אותי המון דברים חדשים והראתה לי את כל מה שעוד יש לי ללמוד. אז נפגשנו לשיחה מרתקת. לא יודעת מה איתו, אבל אני למדתי המון. לא רק על העשייה שלו אלא גם על עצמי. לפעמים אתה צריך מישהו שיסתכל עליך מבחוץ וישאל אותך שאלות קשות על מה אתה בוחר לעשות לבד, איפה מקבלים עזרה, מה קונים.

והבנתי שעמוס זה לא דבר טוב, גם לא אצל עצמאי. הבנתי שלא כל מה שאני עושה, גם אם צריך להיעשות, לא בטוח שאני צריכה לעשות אותו. הבנתי שיש מקומות שאני מבינה שאני לא מבינה, אבל במקום להתאמץ להבין, עדיף לי לתת למי שמבין לקצר לי את הדרך. הבנתי שיש דברים שאני אפילו לא מבינה שאני לא מבינה ורק אם אחבור לאנשים אחרים יש סיכוי שיראו לי אותם.

הבנתי, שהגיע הזמן להפסיק לדבר על עולם העבודה החדש, זה שבו עצמאיים עובדים ברשתות של רשתות, ולהתחיל לעשות את זה.

השבוע הזה במסע הקריירה שלי החלטתי שהגיע הזמן לעוד עיקול בדרך.

מספיק עם בתי הקפה, הגיע הזמן לחוות מבפנים את שטחי העבודה השיתופיים. ומספיק לעשות לבד את מה שלא חייבים, את מה שאחרים יכולים לעשות טוב ממני ואת מה שכדאי שיעשו עבורי ואני אפילו לא יודעת לבקש. וכדאי בכל זאת לשאוף שלא ירגיש לי עמוס, אלא ירגיש לי צמיחה.

ורק כשחשבתי שעליתי על שביל מוכר, הנה פתאום הוא מתעקל שוב. מחכה לראות מה יש מאחורי הסיבוב.

אם גם אתם במסע קריירה באמצע החיים, מבינים שהדרך קדימה שונה מזו שעליה אתם נמצאים עכשיו, רוצים לזוז אבל לא יודעים איך, בואו ללמוד את הכלים של עולם העבודה החדש בשלושה מפגשים בני שלוש שעות. המפגש הקרוב בדצמבר. עוד פרטים בלינק: https://niritcohen.com/sadna/

https://niritcohen.com/sadna/

כמו בכל יום חמישי, סיכום השבוע במסע קריירה באמצע החיים אל תוך עולם העבודה החדש.

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי