מומלץ: קורות חיים של כשלונות

השבוע התחברו לי כמה שיחות על קריירה.

זה התחיל בשיעור הראשון, בפתיחת שנת הלימודים האקדמית. אני מתחילה כל סמסטר כזה במצגת על קריירה: שקף על כל תפקיד שעשיתי וכל מה למדתי ממנו. מפרספקטיבה של 25 שנים אפשר לראות איך כל שלב בקריירה, ואולי גם בחיים בכלל, כל תפקיד, משימה, הימור, הצלחה וכשלון, כולם חברו יחד להפוך אותנו למי שאנחנו ועיצבו את מה שאנחנו מביאים בבואנו לעבודה.

בספר הנהדר של  Tina Seelig – What I Wish I Knew When I Was 20 מספרת המחברת, ראש החוג ליזמות בבית הספר להנדסה באוניברסיטת סטנפורד, על משימה שהיא נותנת לתלמידים שלה: לכתוב את קורות החיים של הכישלונות שלהם, כולל הלמידות מכל כשלון כזה. כדי שלא נשכח שמהכשלונות לומדים ואם לצטט את המחברת

A failure resume is a quick way to demonstrate that failure is an important part of our learning process, especially when you’re stretching your abilities, doing things the first time, or taking risks. We hire people who have experience not just because of their successes but also because of their failures. Failures increase the chance that you won’t make the same mistake again. Failures are also a sign that you have taken on challenges that expand your skills

בתכתובת בעקבות הכתבה בכלכליסט מדוע קשה לבני 45 פלוס למצוא עבודה האירה אורנה את עיני ששכחתי להתייחס לחשיבות של בניה נכונה של קריירה (או שלא) על היכולת להמשיך ולהיות מועסק גם בגיל 45 פלוס. אורנה הגיבה על סיפור שפורסם ב YNET על בוגר כלכלה וניהול עם סיכוי טוב לקריירה מצליחה אשר בחר בין גיל 26 ל 32 לעבור 3 תפקידים ב 3 חברות כולל אחראי על יתרות מטח בבנק גדול, סמנכל פיתוח עסקי בסטרטאפ, מנהל קשרי לקוחות בבית השקעות ומנכל. לטענתה של אורנה:

 רוב הסיכויים שבסביבות 40 הוא ימצא עצמו בלי מקצוע, מנסה נואשות לשוב לשוק העבודה כשכיר. ואז יכתבו בעיתון שהשוק מפלה אנשים בני 40 בגלל הגיל. לא בגלל שאין להם מקצוע, לא בגלל שהרקורד המקצועי הרעוע שלהם לא מתאים לאף תפקיד שהשוק מחפש, לא בגלל שחיפשו קיצורי דרך להצלחה ולכסף הגדול, רק בגלל שהם מבוגרים.

אני בטוחה שישנן סיבות ארגוניות ומשקיות לקושי בתעסוקה של בני 45 פלוס. אבל אני גם מסכימה עם אורנה שלנו, לכל אחד מאיתנו, יש אחריות על הקריירה שלנו, על הבחירות שעשינו ועל מה למדנו מהן.

אודי קשת, ממועדון אפורי השיער GHC, אמר לי השבוע שהוא לא בטוח שהמושג קריירה תקף לגילאי הביניים. אז חזרתי למצגת הקריירה שלי, זו המפרטת את כל הצעדים שעשיתי וכל מה שלמדתי מכל אחד מהם. בשבילי, קריירה זה לכל החיים. יש במצגת הזו שקפים שאני מאד גאה בהם, ואחרים שהיו עונים על ה Failure Resume של טינה. אני דווקא בעד, גם עמוק לתוך גיל הביניים, להמשיך ולהוסיף לסיפור הקריירה שלנו שקפים. או כמו שאמרתי לסטודנטים שלי השבוע, לוודא שכל החיים אנחנו מקפידים להשקיע בלמידה, מוסיפים עוד מימדים לקריירה, עוד התנסויות שלוקחות אותנו אל מחוץ לאיזורי הנוחות, למקומות שאפשר להכשל בהם, אבל אפשר גם לצמוח בעזרתם.

בהצלחה.

 

 

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי