חמש עצות לחיפוש עבודה ברשת

פנתה אלי בעקבות אחד הפוסטים מהנדסת צעירה שמחפשת עבודה כבר מספר חודשים לאחר שאיבדה מקום עבודה קודם עקב צמצומים. היא כותבת בתסכול:

יום יום, קמה ליום עבודה חדש שהוא לחפש עבודה. יש כל כך הרבה משרות פנויות בשוק בחברות מובילות, אבל דורשים ניסיון של שנתיים ומעלה.. ואני שולחת, מה כבר יש להפסיד?

צודקת, אכן חיפוש עבודה זו עבודה. וזה גם תהליך התלוי בתזמון והתאמה ביניניו לבין הארגון. יכול להיות שאנחנו אכן מתאימים לעבודה בארגון מסויים, אבל אין לארגון יכולת לגייס באותה תקופה, אין משרות פתוחות, או אולי אין תקציבים. לכן אסור להתיאש כי מתישהו המגבלות האלו ישתנו וכשהארגון יתחיל לחפש אנחנו צריכים להיות שם מוכנים. אז מה עושים? הנה כמה עצות:

job search

1. הפרופיל שלכם ברשת:  חשוב להיות מאד נוכחים ברשתות החברתיות. עמוד Linkedin חשוב שיכיל את כל הניסיון והיכולות שלכם, כל הכלים שאתם מכירים, השפות אם זה רלוונטי, הפרוייקטים שעבדתם עליהם. תחשבו מילות מפתח לחיפוש. אם אתם מגייסים מישהו למשרה שאתם מחפשים, באלו מילות מפתח תשתמשו? הן קיימות בקורות החיים שלכם ב Linkedin?

2. חיפוש אקטיבי ברשת:  חלק מחיפוש העבודה צריך לכלול חיפוש אקטיבי ברשת בתוך האתרים של כל החברות וארגונים העוסקים בתחומים שאנחנו מגדירים כתחומים בהם אנחנו רוצים להשתלב. חברות מפרסמות משרות בעמודי הגיוס באתרים שלהם ואנחנו צריכים כל הזמן לסרוק ולהעלות מועמדות וקורות חיים. חיפוש כזה גם יעזור לנו להגדיר למה אנחנו יכולים להגיש מועמדות. תשכחו מהגדרות משרה, תסתכלו על הדרישות לעניין יכולות, השכלה, ניסיון. יכול להיות שתמצאו תחומי משרות הדורשים את סוג היכולות שיש לכם תחת תחום או סוג משרה שלא הייתם חושבים לגשת אליה. המלצה חמה לשלב הזה, אל תפסלו כלום. אין מה להפסיד.

3. פורומים וקבוצות ברשת: יש המון פורומים גם ב Linkedin וגם ב Facebook  של חיפושי עבודה, כולל של משרות ללא ניסיון. חיפוש מקרי של המילה "דרושים" ב Facebook הניב מספר קבוצות. גם חיפוש ב Linkedin של קבוצות המכילות את המילה "משרות" או באנגלית "Jobs Israel" מציף מספר רב של קבוצות. חפשו אותם ותצטרפו. ארגונים עושים שימוש בפורומים האלה לפרסם משרות והרשת, במלוא מובן המילה "רשת" מפיצה ומעבירה מידע דרך הפורומים האלה. האם יש ברשת קבוצות של בוגרי המוסד האקדמי שלכם? היחידה הצבאית אם זה רלוונטי? אלו חלק מהרשת שלכם, תשתמשו בהם. כבר כתבתי על כך שעבודה מוצאים דרך המעגל השלישי, תגיעו אליו.

4. פעילות מקצועית ברשת: חפשו ברשתות החברתיות איפה נמצאים אנשים שעובדים במקצועות שאתם מתעניינים בהם, באילו קבוצות הם חברים, איפה מתרחשים ברשת הדיונים. תצטרפו, גם לדיון האקטיבי, תגיבו, תתרמו מהידע והניסיון שלכם. אל תשארו צופים מהצד. תבנו את נוכחותכם ברשת. אף פעם לא תדעו עם מי אתם משוחחים, למי אתם עכשיו תורמים מהידע שלכם. בכתבה של דה מרקר  תמצאו את הסיפור של אבישי ביטון שפנה אלי לפני מספר שנים באופן מקורי בניסיון לבלוט בחיפוש העבודה. היכולות והניסיון של אבישי לא התאימו אז למשרה אצלנו, אבל אופן הפניה של אבישי משך את עינו של מנהל בארגון בתחום השיווק והפרסום, שלא הסתכל על התוכן של הפניה של אבישי אלא על האופן בו הוא פעל והוכיח את יכולתו ברשת.

5. חבר מביא חבר:  מכירים אנשים שעובדים בארגונים שאתם מתעניינים בהם? או חברים שיש להם חברים העובדים בארגונים כאלו? חבר מביא חבר הוא מקור מצויין לקורות חיים בתוך ארגונים. שלחו לחברים או מכרים שלכם קורות חיים עם בקשה להעביר אותם בארגון. המילה "רשת", זוכרים?

יש לכם עוד עצות? שתפו.

ואל תתיאשו, חיפוש עבודה זו עבודה, בהצלחה!

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי