שיחת נשים על קריירה באמצע החיים

אנחנו נפגשות לשיחת קפה אחרי כמה שנים שלא התראינו. הכרנו לראשונה לפני כעשרים שנה לפרויקט משותף. הדרכים הצטלבו במהלך השנים ולא מזמן שיחה מקצועית ברשת חברתית גרמה לנו לקבוע לקפה.

women

שתי נשים שעשו קריירה. והשיחה מתחילה דווקא במישור של המשפחה, הילדים.  למה? כי לא חשוב איזו קריירה עשית, אם יש לך ילדים את קודם כל אמא. ואחרי עשרים שנות קריירה, פתאום את מגלה שהתפקיד שלך השתנה. התפקיד שלך כאמא השליך באופן ישיר על הקריירה שלך כלכך הרבה שנים עד ששכחת איך זה כשלא צריך לג'נגל בין הבית והעבודה. זה לא משנה אם עבדת כל השנים במשרה מלאה או שלקחת פסקי זמן, אם עשית ויתורים בעבודה או שלא, בכל מקרה הצורך הזה להתנהל בין צרכי הילדים וצרכי העבודה טבוע בך כבר כלכך הרבה שנים ואת בכלל לא זוכרת מציאות אחרת. ופיתחת שיטות, איך לשמור על זמן לילדים, ואיך לאפשר פגישות ערב מהבית. ומה עושים כשצריך פתאום לצאת מאוחר מהעבודה…

ואז, ערב אחד באמצע החיים, את מגלה שמשהו במרקם הזה של החיים שלך השתנה. הילד הגדול סיים צבא, הוא בדרך לטיול הגדול או שכבר חזר ממנו והתחיל ללמוד. השני תכף מתגייס, או כבר משרת. הקטן בתיכון והבית שקט. חודשים לקח לך להתרגל לחדרים הריקים,לקצב אחר בבית. לשעות שפתאום מאפשרות לך לקרוא או לראות טלוויזיה. לעובדה שאת יכולה לעשות ישיבה בערב מבלי לתאם זאת מראש ולצאת מאוחר מהעבודה מבלי שזה ידרוש ניהול של שלושה יומנים.

שיחת נשים באמצע החיים מתחילה בשיחה הזו על הילדים, על השינוי בתפקיד שלנו כאמהות, ועל איך שזה משליך על שאר השיחות שאנחנו עושות עם עצמנו ממילא בעונה הזו.

זו מתנה גדולה, לגלות שיש לך פתאום זמן לשים את עצמך במרכז. לאפשר לעצמך לבחון איך השלב החדש הזה בחיים שלך משפיע על המשך הקריירה, על ההגדרות המשתנות להצלחה, על המטרות שלך לשנים הקרובות, על מה את באמת רוצה לעשות ואילו חלומות הגיע הזמן שתרשי לעצמך לחלום, אולי אפילו להגשים.

זו העונה שלך. העונה בה את יכולה לבחור לשים את עצמך במרכז ולשאול את עצמך את השאלות האלה. זה אפילו קצת מפחיד, להתבונן בחיים שלך ולשאול שאלות על הבחירות של העבר, על המקום של ההווה, ועל החלומות של העתיד. לבחון מה את רוצה באמת, בכל המרחב הזה של חיים וקריירה. סביר להניח שתגלי שיש לך עבודה לעשות. כי המרחב שאת חיה בתוכו שירת את העשורים האחרונים. והגיע הזמן לבנות לעצמך מרחב שישרת את העשורים הקרובים.

אם החלטת להגביר קצב בעבודה, איך את מגדירה הצלחה? איך היכולות והניסיון שלך ביחס לזה ? איך הרשת שלך? 

ואם את מחליטה לשנות כיוון, עם מי את צריכה להתייעץ? מה את צריכה לעשות בשביל להכיר ולחדד את הכיוונים החדשים? ואיך כל זה משתלב עם הסביבה של החיים שלך?

הבחירה היא שלך, שלי, שלנו. הבחירה לעשות, או לא לעשות. או כמו שניסחה את זה שריל סנדברג:

We hold ourselves back in ways both big and small, by lacking self-confidence, by not raising our hands, and by pulling back when we should be leaning in

יש משהו מיוחד כשאת מגלה שאת לא לבד אם התחושות האלה, המחשבות האלה. ובשיחת נשים באמצע החיים ממש לא הייתי לבד. שתי נשים שעשו קריירה וממשיכות לחלום, עשינו תכניות להמשך. קבענו לנסות משהו יחד. להמשיך לדבר.

אם לא עכשיו אז מתי?

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי