מה את עושה עכשיו? השבוע השני

מסע קריירה באמצע החיים והשבוע:

לא צפיתי אותו, את הצונאמי. בתוך שינוי קריירה, במיוחד כזה שיוצא מארגון מתוך הבנה שהדבר הבה הוא אוסף של עשיה, דווקא חוסר הודאות המובנה מהדהד את הפחדים. ואז הגיע הצונאמי. הברכות, החיבוק, הושטות היד לשיחה, לעזרה, לשותפות עשייה. זה לא מובן מאליו ולכן אתחיל בתודה למאות שבירכו, חיממתם את לבי. ונזכרתי למה קראתי לשביל החדש במסע הקריירה שלי "משכירה לתיק קריירה". תיק קריירה, מלשון Portfolio Career, הוא מונח מעולם העבודה החדש, כזה שפותר אותנו מהצורך לענות לשאלה "אז מה את עושה עכשיו?". מאפשר לחבוש מספר כובעים, לעבוד בכמה דברים, בצורות התקשרות שונות.

במקום הזה פוגשים את החלומות וגם את המציאות. ובבסיס פוגשים את שאלת הזהות, את ה"מי אני" אם אני לא המקצוע, התפקיד, הארגון. אלה מאתנו שהתרגלו לכרטיס ביקור שמגדיר אותנו מתקשים בתוך השינוי הזה להגדיר את עצמם. בזמנו כתבתי על זה את הטור "במה אתם עובדים בדיוק", שבחן את התופעה הזו של האנשים שמתקשים אפילו להציג את עצמם בפגישה, בכנס, בטח להכניס את עצמם לתבניות של לינקדאין.

פגשתי השבוע חבר שמסיים שירות משמעותי שהגדיר אותו ב 30 השנים האחרונות, כזה שהוא גם מקצוע, גם ארגון וגם זהות. אנחנו הדור שהתחיל את הדרך מתוך הבנה שהזהות הזו שבחרנו בשנות ה 20 תחזיק אותנו את כל הקריירה. ו 30 שנה אחרי אנחנו מגלים לא רק שהזהות מסתיימת, אלא גם שסוף הקריירה עוד רחוק. פתאום באמצע החיים אנחנו צריכים לאמץ זהות חדשה. עבור החבר שלי חלק הזהות שלו תמיד תהיה מי שהגיע עד הלום. אבל הוא מבין גם שהוא חייב למלא עכשיו חלקי זהות חדשים, כאלה שיורכבו מעשייה חדשה או הרחבה של עשייה נוספת שכבר הייתה שם. במסע הזה של אמצע החיים אי אפשר להתחמק מהצורך להגדיר את עצמנו מחדש. כדי שלא נתקע במקום של ה"לשעבר", זה שעדיין מדבר בלשון "אנחנו" על מה שכבר איננו עוד רק כי הוא לא יודע מה הוא כן.

אם אתם יכולים, תסללו לעצמכם מסלול המראה ארוך, כזה שמוודא שאתם בונים עוד זהויות מלבד זו של התפקיד או המקצוע, בטח של הארגון. אחרי עשור של עיסוק בעולם העבודה החדש, אני יכולה יותר בקלות להחזיר את התג של אינטל ולבנות ולהצמיח את מה שכבר יש. לכן קראתי לזה תיק הקריירה שלי, כזה שיש בו גם דברים שכבר עשיתי בשנים האחרונות, כמו הרצאות, ייעוציים וסדנאות, וגם נשאר בו מקום להזדמנויות חדשות. בדיוק בשביל זה פתחתי בפעם הראשונה החוצה את הסדנה שלי, אסטרטגיה לקריירה, שנותנת למי שצריך את הכלים לסלול את המסלול הזה כדי להיות מוכנים אם וכאשר יגיע הזמן. ואני, אני ממשיכה במסע.

כמו בכל יום חמישי, סיכום השבוע במסע קריירה באמצע החיים אל תוך עולם העבודה החדש.

large-AX1A2125-2
נירית כהן

אני נירית כהן ובעשור האחרון אני מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים וגם בממד הלאומי של כלכלה, חברה וחינוך.

חיפוש
המומלצים
הרשמה לבלוג
כדי שתישארו מעודכנים

למנהלים. לעובדים. לקריירה.

העולם משתנה סביבנו ופוגש אותנו כל פעם במקום אחר. מה מעניין אותך היום?
למנהלים: להכין את המנהלים, התהליכים והארגון לארגון העתידי
לעובדים: כלים לפיתוח, חיבור ושימור עובדים בנורמלי החדש
למרכזי קריירה: תכנים לפיתוח וניהול קריירה למרכזים ועמותות שעוסקות בקריירה
לקריירה שלך: מפה וכלים לחיפוש עבודה, ניהול ושינוי בקריירה שלך
Web_Icon_2

למנהלים

Web_Icon_1

לעובדים

Web_Icon_3

למרכזי קריירה

לקריירה שלך

כדי שתהיו מוכנים... הירשמו לניוזלטר השבועי